Wat is het doel van mijn leven?

  “Het was een heel hoge drempel om voor het eerst naar de StudentenAlpha te gaan. Ik was niet opgevoed met de Bijbel of de kerk. Die vreemde mensen, dat jargon… Maar ik ging toch. En op de derde bijeenkomst koos ik – in eerste instantie heel verstandelijk – voor Jezus.”

’Nu weet ik wat de zin van mijn leven is’

Het is stap 2 in een zoektocht van Kimberly naar de zin van het leven. “Ik had veel vragen: wat is het doel van het leven, van mijn leven? Maar ik vond geen antwoord. Mijn vragen werden indringender: wat doe ik hier eigenlijk, waar doe ik het voor? Ik belandde in een depressie.” IkzoekGod.nl “Ik had het antwoord in andere dingen kunnen zoeken, maar ik denk dat God ingreep. Mijn zoektocht bracht me op de website van Agapè, ikzoekGod.nl. Dat was mijn eerste stap. Ik heb het gebed dat daar stond gebeden. Daarna belde ik een vriendin: ‘Ik wil meer over God weten’. Zij verwees me naar de StudentenAlpha.” Jezus-verhaal De derde Alpha-bijeenkomst heeft als thema dat Jezus aan het kruis is gestorven. “Ik geloofde wel in God, maar dat Jezus-verhaal was nog niet tot mij doorgedrongen. Ik voelde me ook helemaal niet zondig. Maar ik begreep wel dat Jezus de deur naar God was. Toen heb ik heel verstandelijk een keus gemaakt: dit geloof ik.” Kimberly’s gebedsleven verandert. Ze had eerder het gevoel dat ieder gebed tegen een muur stuit, maar dan merkt ze dat haar gebeden beantwoord worden. “Logisch, want daarvoor is Jezus nodig. Ik had bijvoorbeeld gebeden of God mijn depressie wilde wegnemen. En dat gebeurde geleidelijk. En hoewel ik er nog steeds gevoelig voor ben, is het echt weg. Als ik God vroeg wat ik moest doen, leidde Hij het zo dat ik zag welke weg ik moest gaan. Gelukkig maar, want ik kan moeilijk kiezen.” Gastvrij “Ik heb de zin van mijn leven ontdekt. Sinds mijn bekering is er voor mij niets belangrijker meer dan God te volgen. Maar dat was nog best lastig: hoe doe je dat? Gelukkig ken ik andere christenen, Maarten en Miranda Gast van Agapè bijvoorbeeld. Hoe die met hun tijd omgaan, hoe gastvrij zij zijn, dat is voor mij een voorbeeld. Ook Robert en ik houden nu openhuisavonden waarop mensen kunnen mee-eten en praten over belangrijke thema’s. En heel bijzonder: mijn moeder en broertje zijn ook tot geloof gekomen!”

Naar het orginele artikel van mystory.me.

Ik wil gebed

Ik wil een gesprek

Ik wil contact met anderen

Ik doe mee